January 30, 2010

Opportunity of a Lifetime

My name is Sheri Unuigbey. I am from Denton, Texas. I am a transfer student at Gallaudet University. My major is Computer Information System. However, I am thinking about changing my major to International. This summer I am going to Costa Rica with my classmates, there are eleven of us. Some of us are having problems financially; we would like to help those who need financial support to go on this trip. My classmates and I have been in Costa Rica Track since August 2009, together we learned about the history and culture of Costa Rica. Currently, we are taking biodiversity class and language of Costa Rica. We learn and study together; we all would like to go to Costa Rica together.

One of the main reasons why I wanted to go to Costa Rica is to help the deaf people there. They do not have the same opportunities we have here in America. I want to show them that they CAN do anything they put their minds to. They are not aware of the rights they do have. There is an organization in Costa Rica: Asociación Nacional de Sordos de Costa Rica (ANASCOR). This organization is a non-profit organization that dedicated their works and time to help the deaf community in Costa Rica.

I am really excited about this trip. I know we will learn something extraordinary. I believe that learning in classroom will not compare to being in Costa Rica. The hand on experience we will have while in Costa Rica will be life-changing experience and challenging for us.



------------------------------------


Mi nombre es Sheri Unuigbey. Yo soy de Denton, Texas. Soy una estudiante que se transfirió de otra universidad a la Universidad Gallaudet. Mi especialización es en sistemas de información. Sin embargo, estoy pensando en cambiar de especialidad y enfocarme en estudios internacionales. Este verano me voy a Costa Rica con mis compañeros, hay once de nosotros. Algunos de nosotros estamos teniendo problemas financieros, nos gustaría ayudar a quienes necesitan apoyo financiero para realizar este viaje. Mis compañeros y yo hemos estado en el programa con enfoque en Costa Rica desde agosto de 2009; juntos nos enteramos de la historia y la cultura de Costa Rica. En la actualidad, estamos tomando clases de idiomas y sobre la diversidad biológica de Costa Rica. Considerando que todos aprendemos y estudiamos juntos, a todos nos gustaría ir a Costa Rica juntos.

Una de las razones principales por las que quería ir a Costa Rica es para ayudar a las personas sordas allí. Ellos no tienen las mismas oportunidades que tenemos aquí en Estados Unidos. Quiero mostrarles que pueden hacer cualquier cosa en la que pongan sus mentes. Ellos no son conscientes de los derechos que tienen. Hay una organización en Costa Rica: Asociación Nacional de Sordos de Costa Rica (ANASCOR). Esta organización es una organización sin fines de lucro que dedica sus obras y tiempo para ayudar a la comunidad sorda en Costa Rica.

Estoy realmente entusiasmada con este viaje. Sé que vamos a aprender algo extraordinario. Creo que el aprendizaje en el aula no se compara con la experiencia de estar en Costa Rica. La experiencia práctica que tendremos en Costa Rica nos va a cambiar la vida y constituye un reto para nosotros.

No comments:

Post a Comment